De rasterbril is een goed alternatief voor een leesbril. Met deze bril kun je ontspannen lezen. De bril is ook een goed alternatief voor een gewone bril voor in de verte te kijken. Deze bril kan gedragen worden in afwisseling met een gewone bril.

Het raster vormt een natuurlijke lens waarmee je scherp kunt zien. De vorm van de gaatjes van de raster is een deel van een piramide.

Rasterbril gaatjes pyramidevorm
De vorm van de gaatjes van de raster is een deel van een piramide.

De bril met piramide raster is een uitvinding van ingenieur Miguel Salia Muñoz. Hij heeft in twintig landen het patent voor “The Salia optical grid”, o.a. United State Patent nr 4,452,516 5 juni 1984. De natuurkundige werking van de rasterbril wordt beschreven in zijn boek “Optical Grid the light and the eyes”.

Functie van het raster in de bril

• Scherper zien (zonder brillenzen of contactlenzen of laserbeschadigingen).
  • Onspannen goed zien. Kleur waarneming en contrast verbetert.
  • Verbetert de functie van je ogen (o.a. de accommodatie, de scherp zienfunctie).

Deze bril is te gebruiken bij:

• Daglicht. (Het lezen met direct licht of indirect licht)
  • Het kijken naar de computerbeeldscherm of de televisie.
  • Het kijken naar een film in de bioscoop.
  • Dichtbij-werkzaamheden zoals de krant lezen of breien.
  • Leren beter zien zonder bril. (De bril met raster is een hulpmiddel voor oogtraining).
  • Als zonnebril.

Rasterbril model “Sport”

Rasterbril model "Sport"
model “Sport”

De vorm van de gaatjes van het raster in deze bril is een deel van een piramide. Volgens het orginele patent voor “The Salia optical grid”. Kleur zwart.

Rasterbril zwart
Rasterbril model “Sport”

Prijs van één rasterbril is 29 euro, verzendkosten in Nederland is 10,50 euro, naar België is 17,7 euro.

Deze bril inclusief verzendkosten is 39,5 in Nederland.Voor België is dit 46,7 euro.

Bestellen per e-mail rasterbril en/of brillenetui en/of boekje “Pinhole Glasses”.

Rasterbril model “Panorama”

Rasterbril Model "Panorama"
model “Panorama”

De vorm van de gaatjes van het raster in deze bril is een deel van een piramide. Volgens het orginele patent voor de “The Salia optical grid”.

Rasterbril "Panorama"
Rasterbril model “Panorama”

Prijs van één rasterbril is 29 euro, verzendkosten in Nederland is 9,75 euro, naar België is 17,3 euro.

Rasterbril inclusief verzendkosten is 38,75 in Nederland.Voor België is dit 46,3 euro.

Prijs van één rasterbril is 29 euro, verzendkosten in Nederland is 10,5 euro, naar België is 17,7 euro.

Bestellen per e-mail rasterbril en/of  boekje “Pinhole Glasses”.

Boekje “Pinhole Glasses”Boekje over de rastebril

Op dit moment is het boekje niet op voorraad

Comprehensive instructions for eye exercises with Pinhole Glasses. (Taal engels) van Wolfgang Hatscher-Rosenbauer.

Bestellen boekje “Pinhole Glasses”

Prijs van het boekje “Pinhole Glasses” is 7,5 euro (exclusief de verzendkosten).

Boekje “Pinhole Glasses” Inclusief verzendkosten is 10,50 euro. Op dit moment is het boekje niet op voorraad

Bestellen per e-mail boekje “Pinhole Glasses”

Instructie hoe deze bril te gebruiken

• Je ogen passen zich vanzelf aan om door het raster te kijken.
  • In het begin draag je deze bril twintig tot dertig minuten per dag voor ten minsten 2 weken.
  • Na twee weken kun je de bril drie tot vier uren per dag dragen.
  • De rasterbril kan gedragen worden in afwisseling met een gewone bril.
  • Gebruik deze bril met raster overdag met zonlicht.
  • Rasterbril instructie ogenschool Eye-Tools versie 2015

Waarschuwing

• Niet autorijden of machines bedienen met de rasterbril op.
  • Laat de bril niet in de hete zon liggen, de bril is van kunststof.
  • De bril alleen schoonmaken met water en afwasmiddel.
  • Bescherm de bril met een stevige brillen-etui tegen breken.

Bron: Optical Grid the light and the eyes, Miguel Salia Muñoz, ISBN 968-499-200-9
Bron: Rasterbrille, Das Augentraining – nicht nur für Brillenträger, Wolfgang Hätscher-Rosenbauer ISBN 3-517-06033-X