Eye-Lollipop oogtraining voor gezond beter te zien.

De Eye-Lollipop oogtraining is voor twaalf verschillende oogoefeningen. De Eye-Lollipop oogoefeningen zijn voor het los maken van de gespannen en samengetrokken oogspieren. Deze oogspieren zijn die stijf en stug bij ieder die aan een gebrekkig gezichtsvermogen lijdt. Door de spieren rondom je ogen soepel en lenig te maken, kan het oog gemakkelijker bewegen en accommoderen. Hiermee keer je zeer spoedig terug tot een normaal gezichtsvermogen. Je zelf of een vriend kun je een oogmassage geven met dit hulpmiddel. De Eye-Lollipop wordt gebruikt in de ogencursus “Beter leren zien” van de ogenschool Eye-Tools.

Eye-Lollipop oogtraining gemaakt door Peter Ruiter van ogenschool Eye-Tools.
  • Ontspant en traint de oogspieren.
  • Verbetert samenwerking van de ogen.
  • Oogtraining voor driedimensionaal zien.
  • Verbetert de oog-, hand- en hartcoördinatie.
  • De Eye-Lollipop geeft feedback over wat je hand doet en wat je ogen zien.
  • Plaats de Eye-Lollipop onder handbereik in de huiskamer, keuken of naast de computer of op de TV.
  • Gun je zelf dagelijks een pauze om te spelen met dit handige hulpmiddel voor beter leren zien zonder bril.

Bestellen van de Eye-Lollipop oogtraining:

Eye-lollipop voor oogoefeningen
De Eye-Lollipop oogtraining is een praktisch multifunctioneel hulpmiddel voor beter leren zien.
  • De Eye-Lollipop wordt geleverd inclusief een instructiekaart met twaalf verschillende oogtraining oefeningen. De instructiekaart A4 is gelamineerd.
  • De oogoefeningen worden non-verbaal beschreven in aquareltekeningen. Dus gebruik je ogen om te zien wat je kan doen met de Eye-Lollipop!
  • Instructies voor de oogoefeningen.
  • De Eye-Lollipop is een handgemaakt product van de ogenschool Eye-Tools©.
  • Prijs Eye-Lollipop plus instructiekaart en instructieboekje is € 19,95 (exclusief verzendkosten). De verzendkosten zijn € 3,- in Nederland en voor België 5,50 euro.

Bestellen per e-mail

Voorbeeldinstructie de Eye-Lollipop oogtraining

Oogmassage

Eye-Lollipop oogtraining 12 verschillende oogtraining oefeningen beschreven in een boekje.

De meeste mensen gebruiken het centrale zien te veel. Dit leidt er toe dat dit kleine gedeelte van de retina waarmee je details kunt zien overwerkt raakt. Door intens gebruik te maken van het centrale zien krijg je spierspanningen in het voorhoofd en de kaak. De balans tussen kijken en zien is verstoord. Door meer aandacht te geven aan het gebied rond het centrale zien wordt de balans hersteld.

Je kunt kleine cirkeltjes draaien met de Eye-Lollipop en beweeg hiermee rondom je hoofd. De diameter van de cirkelbeweging is ongeveer vijf cm in twee richtingen. Houd de kant met de zwarte punt naar je toegekeerd. Kijk in de verte en ben je je bewust van de cirkelbewegingen van de Eye-Lollipop aan de rand van je gezichtveld. Hiermee open je gezichtveld. Het is alsof je je ogen masseert op afstand door de Eye-Lollipop. Je zult merken dat de scherpte in de verte toe zal nemen en je ontspannen kunt zien. Doe de Eye-Lollipop massage al lopend door de huiskamer, de tuin, aan het strand of in het bos. Je kunt vooruitlopen en achteruit lopen terwijl je Eye-Lollipop rondom je hoofd beweegt. Ook zittend voor de t.v. kun je dit doen.

Bron: Yoga for your eyes, Natural Vision Improvement Exercises. Meir Schneider.

Mindmap Eye-Lollipop oogtraining

De Eye-Lollipop is een praktisch multifunctioneel hulpmiddel voor ogen training. Gemaakt door de ogenschool Eye-Tools.

Eye-Lollipop oogtraining in Madera. Eye-Lollipop oogtraining is ontwikkeld in de ogenschool Eye-Tools. Eye-Lollipop is een hulpmiddel voor ogen bewegen.
Eye-Lollipop oogtraining in de ogenschool Eye-Tools. De Eye-Lollipop is een hulpmiddel voor ogen bewegen.

YouTube: Eye openness by movement workshop Eye-Tools

Introductie van de Eye-Lollipop tijdens 19th International Conference of Holistic Vision gehouden op Madeira, oktober 2004. www.lakelandsylvia.com.br

Gebruik de Eye-Lollipop voor je zelf, als geschenk aan een vriendin of in de cursus “Beter leren zien”. Leer met de Eye-Lollipop je ogen soepel te bewegen en je kunt hierdoor beter zien zonder bril. Je kunt de Eye-Lollipop bestellen per e-mail